Wyszukaj
Teletechnika

Skorzystaj z know-how
ekspertów teletechniki

Ekspert w obszarze instalacji teletechnicznych od 2006 roku

Instalacje teletechniczne realizowaliśmy jeszcze przed powstaniem marki GoodRoom.
Od 2006 roku tworzyliśmy infrastrukturę operatora, publiczną, lokalną i budynkową na skalę całego kraju. Projektujemy i wykonujemy najwyższej jakości,
zintegrowane instalacje teletechniczne w biurach, lokalach usługowych,
obiektach użyteczności publicznej i prywatnych inwestycjach.

Poznaj nasze kompetecje w obszarze Teletechniki

Nasze usługi w zakresie Teletechniki

  • Systemy okablowania strukturalnego
    budynku

    Systemy okablowania strukturalnego
    budynku

    W GoodRoom doradzamy w zakresie doboru właściwego okablowania strukturalnego dla danego obiektu, uwzględniając potrzeby Inwestora
    i użytkowników lokalu. Przygotowujemy kosztorysy, realizujemy zakupy
    i przeprowadzamy montaż systemów okablowania. Wykonujemy projekty, optymalizacje oraz całościowe wdrożenia zarówno dla obiektów powstających jak i dla obiektów istniejących, wymagających modernizacji.

    Okablowanie strukturalne to system okablowania telekomunikacyjnego, dzięki któremu można realizować odpowiednią konfigurację połączeń zgodną
    z bieżącymi potrzebami wszystkich użytkowników danej sieci. Składa się na nie wiele komponentów, takich jak: kable informatyczne, przyłącza komunikacyjne, szafy teleinformatyczne, adaptery, wtyki, krosownice itp.

    Okablowanie strukturalne jest wykorzystywane do tworzenia systemów sygnalizacyjnych, alarmowych i ostrzegawczych, inteligentnych systemów zarządzania budynkami (np. obsługa telefonów, kamer, paneli sterujących), telewizji CCTV IP, telefonii cyfrowej ISDN, a także transmisji danych multimedialnych w obrębie sieci.

    Prawidłowe ułożenie i podłączenie takiej instalacji są niezbędne do wydajnego funkcjonowania sieci komputerowej. W GoodRoom bazujemy na certyfikowanych systemach i komponentach, które gwarantują wysoki standard jakościowy i funkcjonalny, i są objęte długoletnią gwarancją. Projektujemy instalacje spójne technologicznie, w ramach konkretnego projektu oparte w całości na rozwiązaniach jednego producenta. W ten sposób uzyskujemy najwyższe parametry wydajnościowe i jakościowe systemu, i zapewniamy możliwość jego certyfikacji.

    Realizujemy również projekty, w których występują szczególne wymagania takie jak np. architektura systemu, gęstość punktów dystrybucyjnych, estetyka wykonania i uporządkowania instalacji kablowej.

  • Systemy telewizji przemysłowej
    (CCTV)

    Systemy telewizji przemysłowej
    (CCTV)

    GoodRoom prowadzi doradztwo w zakresie systemów CCTV dostosowanych odpowiednio do obiektu i potrzeb Inwestora; wspólnie z Inwestorem wypracowujemy rozwiązanie CCTV o odpowiedniej wydajności. Wykonujemy sieci telewizji przemysłowej kompleksowo - od projektu, przez koordynację projektu, zakupy, kontrolę kosztów oraz nadzór nad pracami.

    W skład instalacji monitoringu wizyjnego wchodzą: Rejestratory cyfrowe (DVR) oraz sieciowe (NVR), Kamery stałopozycyjne i obrotowe, Dyski twarde do zapisu nagrań i Systemy zasilające.

    Telewizja przemysłowa CCTV ma na celu umożliwienie nadzoru nad danym obiektem lub grupą obiektów poprzez rejestrację obrazu za pomocą kamer przemysłowych; jest instalowana głównie w celu zapewnienia bezpieczeństwa.

    Nowoczesne systemy telewizji przemysłowej i CCTV mają niemal nieograniczone możliwości skalowania, zapewniają łatwą obsługę z pomocą rejestratora oraz komputera PC lub aplikacji mobilnej oraz pozwalają na ograniczenie dostępu i uprawnień użytkowników. W ofercie wiodących producentów coraz częściej występują urządzenia wspierane przez algorytmy AI, które optymalizują wydajność i ułatwiają pracę operatora, w tym wyszukiwanie niezbędnych danych.

    Dla zapewnienia maksymalnego poziomu wydajności i bezpieczeństwa wszystkie urządzenia w systemie CCTV muszą być przygotowane na pracy ciągłej (24/7), pod dużym obciążeniem, także w ekstremalnych warunkach pogodowych (zwłaszcza systemy montowane na zewnątrz budynku). Ważne jest również zwrócenie uwagi na możliwość integracji CCTV z innymi systemami (SSWiN - Systemy Sygnalizacja Włamania i Napadu), kontrola dostępu czy Inteligentne budynki).

  • Systemy nagłaśniające i przywoławcze (DSO)

    Systemy nagłaśniające i przywoławcze (DSO)

    GoodRoom wykonuje instalacje nagłaśniające i przywoławcze (DSO) w biurach, lokalach usługowych oraz użyteczności publicznej.

    Dźwiękowe Systemy Ostrzegania (DSO) są elementem wspomagającym ochronę przeciwpożarową w nowoczesnych budynkach. Jest to połączanie alarmu ppoż.
    z systemem rozgłoszeniowym. DSO współpracuje z systemem wykrywania pożaru i w przypadku wykrycia zagrożenia przekazuje odpowiednie komunikaty alarmowe i ewakuacyjne do poszczególnych obszarów obiektu (zgodnie ze scenariuszem powiadamiania i ewakuacji).

    W ramach Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego istnieje możliwość komunikacji z centralą przeciwpożarową oraz współpracy ze strażą pożarną.
    Po przybyciu na miejsce Straży Pożarnej nagłośnienie DSO umożliwia przejęcie kierowania akcją przez strażaka (za pomocą tzw. mikrofonowego pulpitu strażaka). System DSO musi zapewniać zaprzestanie wszelkiego innego rozgłaszania w obiekcie podczas ewakuacji.

    Dźwiękowe Systemy Ostrzegawcze mogą być wykorzystywane do typowych funkcji komercyjnych w lokalach usługowych lub biurowych, takich jak nadawanie muzyki w tle, transmisja reklam, informacje o promocjach czy nadawanie komunikatów informacyjnych kierowanych do określonych odbiorców.

    System DSO pracuje w technologii głośnikowej 100V
    o kilku niezależnych i pokrywających się strefach nagłośnienia.

  • Systemy ochrony przeciwpożarowej (SSP, SAP)

    Systemy ochrony przeciwpożarowej (SSP, SAP)

    Do systemów ochrony przecipożarowej należą sieci i urządzenia tworzące instalacje SAP (sygnalizacji pożaru), DSO (Dźwiękowe Systemy Ostrzegawcze), SO (Systemy Oddymiania), systemy zamknięć ogniowych, instalacje oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, automatyczne systemy gaszenia pożaru, systemy detekcji gazów i wiele innych. W GoodRoom realizujemy kompleksowe instalacje teletechniczne, w tym systemy przeciwpożarowe.

    W projektach SSP, SAP zdarza się, że jeden wykonawca projektuje systemy przeciwpożarowe, inny przeprowadza instalację, kolejny - świadczy usługi serwisowe. Jednak to, czy system zadziała poprawnie, zależy w równej mierze od dobrego zaprojektowania, właściwego wykonania instalacji, jak i sprawnego działania każdego z tych elementów i powiązanych urządzeń.

    W biurowcach, obiektach użyteczności publicznej czy lokalach komercyjnych poprawne działanie sieci SSP, SAP przekładają się na bezpieczeństwo użytkowników. W tym kontekście kluczowe staje się spięcie całości procesu przygotowania i instalacji sieci typu SSP przez jedną firmę, która doskonale zna projekt architektoniczny oraz instalacji, zna instalowane produkty i nadzoruje firmę wykonawczą. W tym przejawia się najcenniejsza rola dedykowanego Project Managera GoodRoom.

    W GoodRoom, jako aktywny dostawca usług fit-out, jesteśmy na bieżąco z ofertą oraz najnowszymi rozwiązaniami SSP, SAP. Od lat pracujemy z tymi samymi, zaufanymi ekipami wykonawczymi, co powoduje, że mamy ustalone, sprawdzone metody i proces działania, a to pozwala uniknąć nieporozumień komunikacyjnych i błędów realizacji. Dzięki temu, że nasi Kosztorysanci Elektryczni oraz Project Managergowie doskonale znają projekty instalacji w danym obiekcie oraz są w stałym kontakcie z instalatorami GoodRoom, którzy pracują na podstawie tego samego projektu, udaje się pracować efektywnie, a w razie potrzeby istnieje możliwość dokonania szybkich i bezpiecznych modyfikacji.

    Jako Firma Fit-Out zazwyczaj odpowiadamy za wiele systemów budynkowych,
    a te mogą okazać się strategicznie ważne w przypadku wybuchu pożaru.

    Im więcej podzespołów branży elektrycznej zintegruje się w ramach jednego, nadrzędnego systemu BMS, nad którym pieczę sprawuje jeden podmiot, tym większa jest skuteczność działań prewencyjnych i sprawność ewentualnej akcji ratowniczej.

  • Systemy włamania i napadu
    (SSWiN)

    Systemy włamania i napadu
    (SSWiN)

    W GoodRoom wykonujemy kompleksowe instalacje teletechniczne, w tym Systemy Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN).

    SSWiN to system powszechnie stosowany zarówno w domach jak i w obiektach komercyjnych; zabezpiecza przed wtargnięciem na obiekt osób niepowołanych (włamanie, napad, kradzież, dewastacja). Oprócz funkcji alarmowej może spełniać funkcje sterownicze i podstawowe funkcje zarządzania budynkiem.

    Najczęściej wykorzystywane są w nim pasywne czujniki podczerwieni reagujące na ruch (PIR) i czujniki magnetyczne (kontaktrony) umieszczane na oknach, drzwiach, bramach garażowych.

    Warunkiem poprawnego działania SSWiN jest stosowanie certyfikowanych urządzeń o odpowiedniej jakości. Urządzenia te pracują w trybie ciągłym przez dwadzieścia cztery godziny na dobę i od ich niezawodności zależy skuteczność działania całego systemu.

    SSWiN jest podstawą zintegrowanego rozwiązania w zakresie systemów bezpieczeństwa. Współpraca wszystkich aplikacji związanych z zabezpieczeniami umożliwia szybkie wykrywanie, identyfikowanie, zgłaszanie i reagowanie w przypadku naruszenia bezpieczeństwa w budynku.

    W przypadku naruszenia strefy bezpieczeństwa, czujniki ruchu i kontaktrony okienne wysyłają sygnały alarmowe do centrum zarządzania. Dzięki temu pracownicy służb ochrony mogą reagować natychmiastowo. Alarmy zgłaszane i wysyłane w czasie rzeczywistym umożliwiają szybsze reagowanie i zapewniają lepszą ochronę osób i mienia.

    W systemach alarmowych SSWiN dobór urządzeń uzależniamy od rodzaju strzeżonych pomieszczeń, ich przeznaczenia, wartości strzeżonej, stopnia zagrożenia, wymaganej czułości i niezawodności. Szeroka gama czujników, nowoczesnych central, sygnalizatorów optyczno-akustycznych i urządzeń transmisji alarmów pozwala na generowanie określonych komunikatów alarmowych kierowanych do służb ochrony.

    System alarmowy w przypadku włamania, napadu, pożaru, ulatniania się gazu lub zalania pomieszczeń wodą, może dyskretnie powiadomić lub załączyć syreny alarmowe wewnątrz i na zewnątrz obiektu. System może również automatycznie przekazać pełną informację drogą telefoniczną i radiową służbom wartowniczym, policji albo innym osobom wskazanym przez abonenta lub do dyspozytora komputerowego centrum ochrony obiektu.

  • Systemy Kontroli Dostępu (SKD)

    Systemy Kontroli Dostępu (SKD)

    Nowoczesny biurowiec nie może obejść się bez kontroli dostępu (KD). Niezależnie od tego, czy występuje ona w formie fizycznej (portier) czy elektronicznej, jest podstawowym warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa.

    System kontroli dostępu uniemożliwia wejście na teren budynku objętego ochroną osobom do tego nieuprawnionym, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo osób, mienia oraz informacji.

    W GoodRoom oferujemy zróżnicowane systemy kontroli dostępu – poprzez wpisanie kodu z klawiatury, karty zbliżeniowej lub chipowej, jak również systemy z wykorzystaniem cech biometrycznych, np. skanowania linii papilarnych, tęczówki oka czy identyfikacji głosu, pozwalające na komfort oraz swobodę użytkowania systemu.

    Elektroniczne formy kontroli dostępu są tanie i niezwykle użyteczne. Ich najważniejsze zalety to natychmiastowa identyfikacja, centralne określanie i łatwa modyfikacja uprawnień; łatwa ewidencja czasu prac czy błyskawiczna lokalizacja miejsca przebywania osób znajdujących się w budynku.

  • Rejestracja czasu pracy (RCP)

    Rejestracja czasu pracy (RCP)

    W GoodRoom instalujemy systemy rejestracji czasu pracy (RCP) w wersji dotykowej i bezdotykowej. Wspieramy Klientów w wyborze właściwego rozwiązania tak, by było one efektywne pod względem użytkowym i finansowym oraz elastyczne pod ewentualne, przyszłe rozbudowy. Projektujemy instalacje RCP i nadzorujemy realizację.

    Systemy rejestracji i rozliczania czasu zapewniają łatwą w obsłudze rejestrację oraz ewidencję czasu pracy pracowników m.in. monitorując spóźnienia, nadgodziny i nieobecności oraz ułatwiając prowadzenie miesięcznych rozliczeń płacowych.

    Choć RCP są tradycyjnie stosowane do pracy stacjonarnej, w przemyślanej wersji są równie przydatne w dobie pracy hybrydowej, ponieważ ułatwiają monitoring
    i analizę przepływu ruchu w biurze.

    Wśród popularnych systemów RCP wyróżnia się m.in. czytniki zbliżeniowe (nowoczesne terminale na karty zbliżeniowe lub tablet), czytniki linii papilarnych (identyfikacji na podstawie odcisku palca), skanery kodów QR, czytniki IP68 (rozwiązanie na telefon).

    Odpowiedni SRC pozwala zmniejszyć koszty zatrudnienia oraz w obiektywny sposób ocenić wydajność pracowników. Informacje dostarczone przez system pozwalają uniknąć błędów podczas rozliczeń czasu pracy.

    W połączeniu z systemem kontroli dostępu, RCP podnosi również poziom bezpieczeństwa, mamy pewność, że na teren firmy dostają się wyłącznie osoby uprawnione.

  • Systemy wideokonferencyjne

    Systemy wideokonferencyjne

    Jako, że w GoodRoom odpowiadamy na potrzeby przestrzeni biurowych
    i usługowych, realizacja systemów konferencyjnych to nieodzowny element naszej oferty.

    Systemy wideokonferencyjne pozwalają nie tylko zaoszczędzić czas i obniżyć koszty podróży, ale także przyspieszyć przebieg procesów dzięki efektywnej komunikacji. Jednak, aby te cele zostały spełnione, system musi być pozbawiony zakłóceń, spadków jakości i innych utrudnień. W GoodRoom, dzięki właściwemu planowaniu sieci IT oraz doborze odpowiednich urządzeń, zapewniamy stabilne i efektywne systemy wideokonferencyjne.

    W zależności od wymagań firmy mogą wystarczyć zwykłe systemy telekonferencyjne albo systemy wideokonferencyjne. Do telefonicznych systemów konferencyjnych wystarczy łącze telefoniczne, do wideokonferencyjnych - konieczne jest połączenie z Internetem. Z reguły każdy system zawiera już kamerę, mikrofon, pilota oraz Codec Box; Natomiast znacznie różnić się może jakość kamery, jej rozdzielczość i obsługiwana szerokość pasma. Kolejna kwestia to dostosowanie systemu konferencyjnego do maksymalnej liczby uczestników. Należy zwrócić uwagę na dostępne funkcje łączności bezprzewodowej oraz dodatkowe złącza (gniazda kart, porty USB) i złącza sieciowe. Ważne jest przewidzenie ewentualnej rozbudowy systemu wideokonferencyjnego o dodatkowe panele mikrofonowe.

    Jednym z rozwiązań są systemy konferencyjne oparte na głośnikach wbudowanych w pulpity. Zaletą takiego rozwiązania jest optymalne pokrycie sali dźwiękiem i wysoka zrozumiałość mowy. Systemy bezprzewodowe umożliwiają swobodną i szybką konfigurację dzięki czemu w parę minut można uruchomić system w dowolnej sali. W zależności od ustawionego trybu pracy systemu, uczestnicy mogą włączać się do dyskusji lub zgłaszać gotowość do zabrania głosu, oczekując na zezwolenie (aktywowanie mikrofonu).

    Najbardziej zaawansowaną wersją systemu konferencyjnego jest połączenie wideokonferencji i interaktywnej tablicy Digital Board. Z takim wyposażeniem można efektywnie organizować konferencje, zebrania, prezentacje i szkolenia pracowników –to rozwiązanie pozwala na graficzny i interaktywny sposób prezentacji. Umożliwia również opracowywanie cyfrowych projektów, dodawanie uwag i komentarzy oraz cyfrowe zapisywanie i przekazywanie wyników.

  • Systemy zarządzania budynkiem
    (BMS)

    Systemy zarządzania budynkiem
    (BMS)

    W GoodRoom wdrażamy systemy automatyki budynkowej, które umożliwiają efektywne, scentralizowane zarządzanie wszystkimi instalacjami technicznymi funkcjonującymi w obiekcie. Budujemy rozwiązania, które automatyzują sterowanie poszczególnymi systemami i optymalizują ich działanie na bazie bieżącej diagnostyki i monitoringu funkcjonowania. Systemy bezpieczeństwa, HVAC oraz instalacje elektryczne i energetyczne są zarządzane i sterowane z poziomu jednego zintegrowanego systemu, który dodatkowo zapewnia przyjazną, graficzną prezentację wszystkich stanów technicznych obiektu.

    Na systemy zarządzania budynkiem składają się m.in.: BMS (Building Management System), SMS (Security Management System), Sterowanie i zarządzanie oświetleniem, Aplikacje autorskie, jako uzupełnienie gotowych rozwiązań

    Zastosowanie rozwiązań typu BMS redukuje koszty eksploatacji obiektu, przede wszystkim poprzez kontrolę zużycia mediów i inteligentne sterowanie (m.in. wentylacji, klimatyzacji, instalacją cieplnej, wodnej, elektrycznej) , a jednocześnie maksymalizuje jego funkcjonalność, bezpieczeństwo i komfort użytkowników.

  • Utrzymanie sieci i urządzeń

    Utrzymanie sieci i urządzeń

    W GoodRoom pracujemy na sukces Twojej inwestycji. Prawidłowo zaprojektowana i wykonana nowoczesna instalacja teletechniczna pozwala połączyć cały budynek w jeden, zintegrowany system, gdzie część czynności może być wykonywana automatycznie, co pezyczynia się do ograniczenia kosztów i wzrostu wydajności.

    Dobry system teletechniczny to taki, który spełnia oczekiwania Inwestora, uwzględnia rosnące zapotrzebowania na nowoczesne urządzenia i pozwala na ewentualne przyszłe rozbudowy.

    W GoodRoom oferujemy solidne wykonanie instalacji teletechnicznych; Zapewniamy ich długoletnią funkcjonalność oraz pozostajemy w kontakcie z naszymi Klientami na potrzeby modernizacji i konserwacji sieci.

Systemy okablowania strukturalnego
budynku

W GoodRoom doradzamy w zakresie doboru właściwego okablowania strukturalnego dla danego obiektu, uwzględniając potrzeby Inwestora
i użytkowników lokalu. Przygotowujemy kosztorysy, realizujemy zakupy
i przeprowadzamy montaż systemów okablowania. Wykonujemy projekty, optymalizacje oraz całościowe wdrożenia zarówno dla obiektów powstających jak i dla obiektów istniejących, wymagających modernizacji.

Okablowanie strukturalne to system okablowania telekomunikacyjnego, dzięki któremu można realizować odpowiednią konfigurację połączeń zgodną
z bieżącymi potrzebami wszystkich użytkowników danej sieci. Składa się na nie wiele komponentów, takich jak: kable informatyczne, przyłącza komunikacyjne, szafy teleinformatyczne, adaptery, wtyki, krosownice itp.

Okablowanie strukturalne jest wykorzystywane do tworzenia systemów sygnalizacyjnych, alarmowych i ostrzegawczych, inteligentnych systemów zarządzania budynkami (np. obsługa telefonów, kamer, paneli sterujących), telewizji CCTV IP, telefonii cyfrowej ISDN, a także transmisji danych multimedialnych w obrębie sieci.

Prawidłowe ułożenie i podłączenie takiej instalacji są niezbędne do wydajnego funkcjonowania sieci komputerowej. W GoodRoom bazujemy na certyfikowanych systemach i komponentach, które gwarantują wysoki standard jakościowy i funkcjonalny, i są objęte długoletnią gwarancją. Projektujemy instalacje spójne technologicznie, w ramach konkretnego projektu oparte w całości na rozwiązaniach jednego producenta. W ten sposób uzyskujemy najwyższe parametry wydajnościowe i jakościowe systemu, i zapewniamy możliwość jego certyfikacji.

Realizujemy również projekty, w których występują szczególne wymagania takie jak np. architektura systemu, gęstość punktów dystrybucyjnych, estetyka wykonania i uporządkowania instalacji kablowej.

Systemy telewizji przemysłowej
(CCTV)

GoodRoom prowadzi doradztwo w zakresie systemów CCTV dostosowanych odpowiednio do obiektu i potrzeb Inwestora; wspólnie z Inwestorem wypracowujemy rozwiązanie CCTV o odpowiedniej wydajności. Wykonujemy sieci telewizji przemysłowej kompleksowo - od projektu, przez koordynację projektu, zakupy, kontrolę kosztów oraz nadzór nad pracami.

W skład instalacji monitoringu wizyjnego wchodzą: Rejestratory cyfrowe (DVR) oraz sieciowe (NVR), Kamery stałopozycyjne i obrotowe, Dyski twarde do zapisu nagrań i Systemy zasilające.

Telewizja przemysłowa CCTV ma na celu umożliwienie nadzoru nad danym obiektem lub grupą obiektów poprzez rejestrację obrazu za pomocą kamer przemysłowych; jest instalowana głównie w celu zapewnienia bezpieczeństwa.

Nowoczesne systemy telewizji przemysłowej i CCTV mają niemal nieograniczone możliwości skalowania, zapewniają łatwą obsługę z pomocą rejestratora oraz komputera PC lub aplikacji mobilnej oraz pozwalają na ograniczenie dostępu i uprawnień użytkowników. W ofercie wiodących producentów coraz częściej występują urządzenia wspierane przez algorytmy AI, które optymalizują wydajność i ułatwiają pracę operatora, w tym wyszukiwanie niezbędnych danych.

Dla zapewnienia maksymalnego poziomu wydajności i bezpieczeństwa wszystkie urządzenia w systemie CCTV muszą być przygotowane na pracy ciągłej (24/7), pod dużym obciążeniem, także w ekstremalnych warunkach pogodowych (zwłaszcza systemy montowane na zewnątrz budynku). Ważne jest również zwrócenie uwagi na możliwość integracji CCTV z innymi systemami (SSWiN - Systemy Sygnalizacja Włamania i Napadu), kontrola dostępu czy Inteligentne budynki).

Systemy nagłaśniające i przywoławcze (DSO)

GoodRoom wykonuje instalacje nagłaśniające i przywoławcze (DSO) w biurach, lokalach usługowych oraz użyteczności publicznej.

Dźwiękowe Systemy Ostrzegania (DSO) są elementem wspomagającym ochronę przeciwpożarową w nowoczesnych budynkach. Jest to połączanie alarmu ppoż.
z systemem rozgłoszeniowym. DSO współpracuje z systemem wykrywania pożaru i w przypadku wykrycia zagrożenia przekazuje odpowiednie komunikaty alarmowe i ewakuacyjne do poszczególnych obszarów obiektu (zgodnie ze scenariuszem powiadamiania i ewakuacji).

W ramach Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego istnieje możliwość komunikacji z centralą przeciwpożarową oraz współpracy ze strażą pożarną.
Po przybyciu na miejsce Straży Pożarnej nagłośnienie DSO umożliwia przejęcie kierowania akcją przez strażaka (za pomocą tzw. mikrofonowego pulpitu strażaka). System DSO musi zapewniać zaprzestanie wszelkiego innego rozgłaszania w obiekcie podczas ewakuacji.

Dźwiękowe Systemy Ostrzegawcze mogą być wykorzystywane do typowych funkcji komercyjnych w lokalach usługowych lub biurowych, takich jak nadawanie muzyki w tle, transmisja reklam, informacje o promocjach czy nadawanie komunikatów informacyjnych kierowanych do określonych odbiorców.

System DSO pracuje w technologii głośnikowej 100V
o kilku niezależnych i pokrywających się strefach nagłośnienia.

Systemy ochrony przeciwpożarowej (SSP, SAP)

Do systemów ochrony przecipożarowej należą sieci i urządzenia tworzące instalacje SAP (sygnalizacji pożaru), DSO (Dźwiękowe Systemy Ostrzegawcze), SO (Systemy Oddymiania), systemy zamknięć ogniowych, instalacje oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego, automatyczne systemy gaszenia pożaru, systemy detekcji gazów i wiele innych. W GoodRoom realizujemy kompleksowe instalacje teletechniczne, w tym systemy przeciwpożarowe.

W projektach SSP, SAP zdarza się, że jeden wykonawca projektuje systemy przeciwpożarowe, inny przeprowadza instalację, kolejny - świadczy usługi serwisowe. Jednak to, czy system zadziała poprawnie, zależy w równej mierze od dobrego zaprojektowania, właściwego wykonania instalacji, jak i sprawnego działania każdego z tych elementów i powiązanych urządzeń.

W biurowcach, obiektach użyteczności publicznej czy lokalach komercyjnych poprawne działanie sieci SSP, SAP przekładają się na bezpieczeństwo użytkowników. W tym kontekście kluczowe staje się spięcie całości procesu przygotowania i instalacji sieci typu SSP przez jedną firmę, która doskonale zna projekt architektoniczny oraz instalacji, zna instalowane produkty i nadzoruje firmę wykonawczą. W tym przejawia się najcenniejsza rola dedykowanego Project Managera GoodRoom.

W GoodRoom, jako aktywny dostawca usług fit-out, jesteśmy na bieżąco z ofertą oraz najnowszymi rozwiązaniami SSP, SAP. Od lat pracujemy z tymi samymi, zaufanymi ekipami wykonawczymi, co powoduje, że mamy ustalone, sprawdzone metody i proces działania, a to pozwala uniknąć nieporozumień komunikacyjnych i błędów realizacji. Dzięki temu, że nasi Kosztorysanci Elektryczni oraz Project Managergowie doskonale znają projekty instalacji w danym obiekcie oraz są w stałym kontakcie z instalatorami GoodRoom, którzy pracują na podstawie tego samego projektu, udaje się pracować efektywnie, a w razie potrzeby istnieje możliwość dokonania szybkich i bezpiecznych modyfikacji.

Jako Firma Fit-Out zazwyczaj odpowiadamy za wiele systemów budynkowych,
a te mogą okazać się strategicznie ważne w przypadku wybuchu pożaru.

Im więcej podzespołów branży elektrycznej zintegruje się w ramach jednego, nadrzędnego systemu BMS, nad którym pieczę sprawuje jeden podmiot, tym większa jest skuteczność działań prewencyjnych i sprawność ewentualnej akcji ratowniczej.

Systemy włamania i napadu
(SSWiN)

W GoodRoom wykonujemy kompleksowe instalacje teletechniczne, w tym Systemy Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN).

SSWiN to system powszechnie stosowany zarówno w domach jak i w obiektach komercyjnych; zabezpiecza przed wtargnięciem na obiekt osób niepowołanych (włamanie, napad, kradzież, dewastacja). Oprócz funkcji alarmowej może spełniać funkcje sterownicze i podstawowe funkcje zarządzania budynkiem.

Najczęściej wykorzystywane są w nim pasywne czujniki podczerwieni reagujące na ruch (PIR) i czujniki magnetyczne (kontaktrony) umieszczane na oknach, drzwiach, bramach garażowych.

Warunkiem poprawnego działania SSWiN jest stosowanie certyfikowanych urządzeń o odpowiedniej jakości. Urządzenia te pracują w trybie ciągłym przez dwadzieścia cztery godziny na dobę i od ich niezawodności zależy skuteczność działania całego systemu.

SSWiN jest podstawą zintegrowanego rozwiązania w zakresie systemów bezpieczeństwa. Współpraca wszystkich aplikacji związanych z zabezpieczeniami umożliwia szybkie wykrywanie, identyfikowanie, zgłaszanie i reagowanie w przypadku naruszenia bezpieczeństwa w budynku.

W przypadku naruszenia strefy bezpieczeństwa, czujniki ruchu i kontaktrony okienne wysyłają sygnały alarmowe do centrum zarządzania. Dzięki temu pracownicy służb ochrony mogą reagować natychmiastowo. Alarmy zgłaszane i wysyłane w czasie rzeczywistym umożliwiają szybsze reagowanie i zapewniają lepszą ochronę osób i mienia.

W systemach alarmowych SSWiN dobór urządzeń uzależniamy od rodzaju strzeżonych pomieszczeń, ich przeznaczenia, wartości strzeżonej, stopnia zagrożenia, wymaganej czułości i niezawodności. Szeroka gama czujników, nowoczesnych central, sygnalizatorów optyczno-akustycznych i urządzeń transmisji alarmów pozwala na generowanie określonych komunikatów alarmowych kierowanych do służb ochrony.

System alarmowy w przypadku włamania, napadu, pożaru, ulatniania się gazu lub zalania pomieszczeń wodą, może dyskretnie powiadomić lub załączyć syreny alarmowe wewnątrz i na zewnątrz obiektu. System może również automatycznie przekazać pełną informację drogą telefoniczną i radiową służbom wartowniczym, policji albo innym osobom wskazanym przez abonenta lub do dyspozytora komputerowego centrum ochrony obiektu.

Systemy Kontroli Dostępu (SKD)

Nowoczesny biurowiec nie może obejść się bez kontroli dostępu (KD). Niezależnie od tego, czy występuje ona w formie fizycznej (portier) czy elektronicznej, jest podstawowym warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa.

System kontroli dostępu uniemożliwia wejście na teren budynku objętego ochroną osobom do tego nieuprawnionym, zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo osób, mienia oraz informacji.

W GoodRoom oferujemy zróżnicowane systemy kontroli dostępu – poprzez wpisanie kodu z klawiatury, karty zbliżeniowej lub chipowej, jak również systemy z wykorzystaniem cech biometrycznych, np. skanowania linii papilarnych, tęczówki oka czy identyfikacji głosu, pozwalające na komfort oraz swobodę użytkowania systemu.

Elektroniczne formy kontroli dostępu są tanie i niezwykle użyteczne. Ich najważniejsze zalety to natychmiastowa identyfikacja, centralne określanie i łatwa modyfikacja uprawnień; łatwa ewidencja czasu prac czy błyskawiczna lokalizacja miejsca przebywania osób znajdujących się w budynku.

Rejestracja czasu pracy (RCP)

W GoodRoom instalujemy systemy rejestracji czasu pracy (RCP) w wersji dotykowej i bezdotykowej. Wspieramy Klientów w wyborze właściwego rozwiązania tak, by było one efektywne pod względem użytkowym i finansowym oraz elastyczne pod ewentualne, przyszłe rozbudowy. Projektujemy instalacje RCP i nadzorujemy realizację.

Systemy rejestracji i rozliczania czasu zapewniają łatwą w obsłudze rejestrację oraz ewidencję czasu pracy pracowników m.in. monitorując spóźnienia, nadgodziny i nieobecności oraz ułatwiając prowadzenie miesięcznych rozliczeń płacowych.

Choć RCP są tradycyjnie stosowane do pracy stacjonarnej, w przemyślanej wersji są równie przydatne w dobie pracy hybrydowej, ponieważ ułatwiają monitoring
i analizę przepływu ruchu w biurze.

Wśród popularnych systemów RCP wyróżnia się m.in. czytniki zbliżeniowe (nowoczesne terminale na karty zbliżeniowe lub tablet), czytniki linii papilarnych (identyfikacji na podstawie odcisku palca), skanery kodów QR, czytniki IP68 (rozwiązanie na telefon).

Odpowiedni SRC pozwala zmniejszyć koszty zatrudnienia oraz w obiektywny sposób ocenić wydajność pracowników. Informacje dostarczone przez system pozwalają uniknąć błędów podczas rozliczeń czasu pracy.

W połączeniu z systemem kontroli dostępu, RCP podnosi również poziom bezpieczeństwa, mamy pewność, że na teren firmy dostają się wyłącznie osoby uprawnione.

Systemy wideokonferencyjne

Jako, że w GoodRoom odpowiadamy na potrzeby przestrzeni biurowych
i usługowych, realizacja systemów konferencyjnych to nieodzowny element naszej oferty.

Systemy wideokonferencyjne pozwalają nie tylko zaoszczędzić czas i obniżyć koszty podróży, ale także przyspieszyć przebieg procesów dzięki efektywnej komunikacji. Jednak, aby te cele zostały spełnione, system musi być pozbawiony zakłóceń, spadków jakości i innych utrudnień. W GoodRoom, dzięki właściwemu planowaniu sieci IT oraz doborze odpowiednich urządzeń, zapewniamy stabilne i efektywne systemy wideokonferencyjne.

W zależności od wymagań firmy mogą wystarczyć zwykłe systemy telekonferencyjne albo systemy wideokonferencyjne. Do telefonicznych systemów konferencyjnych wystarczy łącze telefoniczne, do wideokonferencyjnych - konieczne jest połączenie z Internetem. Z reguły każdy system zawiera już kamerę, mikrofon, pilota oraz Codec Box; Natomiast znacznie różnić się może jakość kamery, jej rozdzielczość i obsługiwana szerokość pasma. Kolejna kwestia to dostosowanie systemu konferencyjnego do maksymalnej liczby uczestników. Należy zwrócić uwagę na dostępne funkcje łączności bezprzewodowej oraz dodatkowe złącza (gniazda kart, porty USB) i złącza sieciowe. Ważne jest przewidzenie ewentualnej rozbudowy systemu wideokonferencyjnego o dodatkowe panele mikrofonowe.

Jednym z rozwiązań są systemy konferencyjne oparte na głośnikach wbudowanych w pulpity. Zaletą takiego rozwiązania jest optymalne pokrycie sali dźwiękiem i wysoka zrozumiałość mowy. Systemy bezprzewodowe umożliwiają swobodną i szybką konfigurację dzięki czemu w parę minut można uruchomić system w dowolnej sali. W zależności od ustawionego trybu pracy systemu, uczestnicy mogą włączać się do dyskusji lub zgłaszać gotowość do zabrania głosu, oczekując na zezwolenie (aktywowanie mikrofonu).

Najbardziej zaawansowaną wersją systemu konferencyjnego jest połączenie wideokonferencji i interaktywnej tablicy Digital Board. Z takim wyposażeniem można efektywnie organizować konferencje, zebrania, prezentacje i szkolenia pracowników –to rozwiązanie pozwala na graficzny i interaktywny sposób prezentacji. Umożliwia również opracowywanie cyfrowych projektów, dodawanie uwag i komentarzy oraz cyfrowe zapisywanie i przekazywanie wyników.

Systemy zarządzania budynkiem
(BMS)

W GoodRoom wdrażamy systemy automatyki budynkowej, które umożliwiają efektywne, scentralizowane zarządzanie wszystkimi instalacjami technicznymi funkcjonującymi w obiekcie. Budujemy rozwiązania, które automatyzują sterowanie poszczególnymi systemami i optymalizują ich działanie na bazie bieżącej diagnostyki i monitoringu funkcjonowania. Systemy bezpieczeństwa, HVAC oraz instalacje elektryczne i energetyczne są zarządzane i sterowane z poziomu jednego zintegrowanego systemu, który dodatkowo zapewnia przyjazną, graficzną prezentację wszystkich stanów technicznych obiektu.

Na systemy zarządzania budynkiem składają się m.in.: BMS (Building Management System), SMS (Security Management System), Sterowanie i zarządzanie oświetleniem, Aplikacje autorskie, jako uzupełnienie gotowych rozwiązań

Zastosowanie rozwiązań typu BMS redukuje koszty eksploatacji obiektu, przede wszystkim poprzez kontrolę zużycia mediów i inteligentne sterowanie (m.in. wentylacji, klimatyzacji, instalacją cieplnej, wodnej, elektrycznej) , a jednocześnie maksymalizuje jego funkcjonalność, bezpieczeństwo i komfort użytkowników.

Utrzymanie sieci i urządzeń

W GoodRoom pracujemy na sukces Twojej inwestycji. Prawidłowo zaprojektowana i wykonana nowoczesna instalacja teletechniczna pozwala połączyć cały budynek w jeden, zintegrowany system, gdzie część czynności może być wykonywana automatycznie, co pezyczynia się do ograniczenia kosztów i wzrostu wydajności.

Dobry system teletechniczny to taki, który spełnia oczekiwania Inwestora, uwzględnia rosnące zapotrzebowania na nowoczesne urządzenia i pozwala na ewentualne przyszłe rozbudowy.

W GoodRoom oferujemy solidne wykonanie instalacji teletechnicznych; Zapewniamy ich długoletnią funkcjonalność oraz pozostajemy w kontakcie z naszymi Klientami na potrzeby modernizacji i konserwacji sieci.

Zaufali naszemu know-how

  • Doceniamy profesjonalizm Zespołu GoodRoom Sp. z o.o. Z pełną odpowiedzialnością rekomendujemy tę firmę jako partnera do prac aranżacyjno-wykończeniowych.
    MMJ Engineering Sp. z o.o. Marek Tauzowski, Członek Zarządu
  • Mogliśmy liczyć na partnerskie podejście i wsparcie merytoryczne ze strony GoodRoom. [...] Serdecznie polecamy GoodRoom w usługach fit-out i remontowych.
    Newonce, Fabryka Norblina Dominik Czekajski, Project Manager
  • Remont całkowicie odmienił wygląd holi budynku. Aktualnie wyróżniają się estetyką i nowoczesnym charakterem, a realizacja - precyzją montażu i jakością wybranych materiałów.
    EPACOMP Sp. z o.o. Włodzimierz Albin, Prezes
  • GoodRoom zajął się przygotowaniem naszej siedziby, a my mogliśmy skupić się na core biznesie. Polecam!
    createIT Bartosz Borkowski, Co-Founder
  • Rekomenduję firmę GoodRoom jako solidnego generalnego wykonawcę, który zrealizował swoje zadania z najwyższą starannością.
    CBRE Piotr Trojanowski, Director
  • Dokonaliśmy właściwego wyboru, wybierając GoodRoom na generalnego wykonawcę prac (...) przy realizacji powierzchni biurowych.
    CitySpace AGNIESZKA WĘGLARZ / Head of Project Management

Kompleksowe projekty
teletechniczne

Wydajna i stabilna sieć teletechniczna to fundament nowoczesnej firmy, niezależnie od branży.

Teletechnika to systemy niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa oraz prawidłowego przebiegu dystrybucji energii elektrycznej i sygnałów w budynkach. Zaprojektowanie funkcjonalnej sieci teletechnicznej, najczęściej obok sieci komputerowej obsługującej również systemy telewizji przemysłowej lub dozorowej (CCTV) czy sygnalizacji napadu i włamania (SSWiN), systemy konferencyjne i nagłaśniające wraz z DSO, systemy ochrony przeciwpożarowej (SSP) oraz system zarządzania budynkiem (BMS) wymaga precyzyjnego rozplanowania mocy elektrycznej, struktury sprzętowej, materiałowej i programowej oraz doboru właściwego wyposażenia.

Należy zapoznać się z planami budynku (rzutami, przekrojami), infrastrukturą i planem zagospodarowania, okablowaniem strukturalnym, sprzętem, który ma pracować w sieci oraz z liczbą użytkowników per typ użytkownika i ich potrzebami. W przypadku instalacji telechnicznej jedne czynniki wpływają na inne (np. zasięg Wifi, a tym samym między innymi odpowiednia liczba punktów dostępowych, będzie w części zależny od konstrukcji ścian, układu pomieszczeń oraz materiałów wykończeniowych – cegła, gazobeton, GK na stelażu, żelbet – ponieważ każdy materiał tłumi inaczej). Z tego powodu przy planowaniu instalacji oraz doborze wyposażenia i wykończenia należy brać pod uwagę wszystkie aspekty jednocześnie – branżę budowlaną, elektryczną, projekt wnętrzarski oraz cele biznesowe. W praktyce, przygotowanie sieci teletechnicznej najlepiej powierzyć doświadczonemu zespołowi fit-out, który przeanalizuje infrastrukturę i architekturę budynku w odniesieniu do potrzeb biznesowych oraz ruchu i zachowania użytkowników i przeniesie je na właściwe rozwiązania w zakresie instalacji, wykończenia i wyposażenia.

W GoodRom, również jako generalny wykonawca, projektujemy i realizujemy najwyższej jakości, zintegrowane instalacje teletechniczne w biurach, lokalach usługowych, użyteczności publicznej oraz prywatnych inwestycjach. Projektujemy i realizujemy instalacje budynkowe dostosowane do specyfiki Twojego obiektu oraz potrzeb biznesu, zapewniające komfort użytkowników oraz wydajność i bezpieczeństwo funkcjonowania.

Instalacje teletechniczne, jakie wykonujemy:

  • (DSO) dźwiękowe systemy ostrzegawcze
  • systemy nagłośnienia
  • systemy konferencyjne
  • systemy telewizji przemysłowej
  • systemy wykrywania i sygnalizacji pożaru
  • systemy włamania i napadu
  • systemy kontroli dostępu
  • systemy okablowania strukturalnego
  • systemy rejestracji czasu pracy
  • systemy automatyki budynku
  • systemy gaszenia gazem
  • systemy integracji bezpieczeństwa